2 Responses

  1. Dit ligt toch wel iets genuanceerder… ik heb een milde vorm van covid gehad bovenop een griepvirus en heb wel long covid symptomen met terugval af en toe. Ik ben rustig activiteiten op gaan bouwen en probeer de nodige rust op te pakken. Hoe meer ik doe, hoe meer ik aan kom… het lijkt wel een reactie van mijn lichaam om reserves op te bouwen. Het lichaam is nog steeds aan het vechten. Ik heb ditzelfde verschijnsel gehad na een auto ongeluk met whiplashachtige symptomen. de schade die Corona veroorzaakt zorgt er dus voor dat het lichaam reserves blijft aanmaken is mijn theorie. Het zal ergens een chemische en/of hormonale onbalans zijn. Afvallen lukt dus ook totaal niet. Ik eet niet veel koolhydraten en met name fruit ( laag in suikers), veel groenten, eiwitten (kaas,Skyr, peulvruchten, tomaten, bief, kip, ei) en gezonde vetten (vis, olijfolie, noten, olijven etc)

  2. Allereerst wat supervervelend dat je nog zo veel klachten ervaart. Wel goed dat je het rustig weer probeert op te bouwen. Blijven bewegen is altijd goed.

    Mensen komen aan door een positieve energiebalans. Die extra energie gooit het lichaam niet weg, maar slaat het op als vet. Zie ook: https://afvalleniskut.nl/afvallen/de-oplossing/energiebalans/

    Zo’n verstoorde balans kan ook in hele kleine dingen zitten. Zo gebruiken mensen die meer friemelen, daadwerkelijk ook meer energie dan iemand die dat niet doet.

    Los daarvan, blijkt uit onderzoek, zijn zelfs voedingsdeskundigen niet goed in staat om in te schatten hoeveel energie ze daadwerkelijk consumeren.

    Gezien je hetzelfde hebt ervaren na een whiplash, wat mensen in de regel ook afremt in hun dagelijkse totale hoeveelheid beweging, is het een veel logischere verklaring dat de disbalans toch in die hoek zit. Je dagelijkse patroon is verstoort geraakt.

    Je geeft aan dat je weinig koolhydraten eet, maar ook mensen op een koolhydraatarm dieet kunnen aankomen. Je komt namelijk niet aan van koolhydraten, maar van een positieve energiebalans.

    Soms kan het ook in kleine dingen zitten. Elke dag een eetlepel olijfolie en een paar nootjes minder, kan er al voor zorgen dat je over een half jaar 3,5 kilo lichter op de weegschaal staat: https://supersnelgezond.nl/afvallen-kleine-aanpassingen-maximaal-resultaat/.

    Wil je graag wat kilo kwijt, dan is het zaak om te zorgen dat je een negatieve energiebalans creëert. Het is echt zo simpel, maar in de praktijk blijkt dat nog niet zo makkelijk. Vandaar ook de titel van deze site en de titel van het boek, want: afvallen is k*t.

    Ik wens je in elk geval heel veel beterschap en gezondheid toe,

    Carlo

    Carlo 1 maand ago Reply

Laat een berichtje achter...